Rabu, 7 November 2012

Kamera Nikon D90

Hari: Rabu
Tarikh : 07/11/2012
Keadaan Aku : Biasa-biasa jer....
Cuaca Skrg: Panas terik...Alhamdulillah..sbb 2-3 hari sebelum ni hujan...

Selepas Membeli Kamera apa yang Wajib Di buat....

Assalamualaikum dan salam sejahtera aku ucapkan pada semua. hari ni aku sangat rajin untuk membuat tentang satu situasi yang berlaku kepada pembeli-pembeli kamera. Selepas membeli kamera,kekdang tu dorang tak tahu apa yang perlu dibuat.

Pertama sekali kenali kamera korang..mcam aku sewaktu membeli kamera Nikon D90..aku bawa tido sekli kamera aku tu..sebab aku nak kenali kamera aku tu.selpas dah semalaman..aku pun apa lagi...aku godek lah..godek sana...godek sini...
Nikon D90



Selepas kita dah godek sana dan godek sini...kita kena faham dan tahu apa fungsi kamera kita tu...terutama function yang penting...spt ISO.APETURE,SHUTTER SPEED,WHITE BALANCE, dan lain-lain lagi lah.
Aperture

Shutter Speed

White Balance



Dan yang paling penting sekali...kena baca buku USER MANUAL untuk kamera kita tu...benda tu wajib.
sekiranya kita x fahm apa fungsinya dan bagaimana caranya..kita perlu rujuk pada USER Manual tu..
JGN BUKU USER MANUAL BUAT SIMPANAN JER...BACA JGN X BACA

Sebagai contoh..seperti link dibawah ni
http://www.kwsnet.com/nikon_d90_usermanual.pdf

Link tersebut untuk Kamera Nikon D90..sbb aku guna D90

Ok
Setakat ini sahaja coretan aku untuk hari ni..Semoga coretan yang x seberapa ni dapat membantu korang..

Sekian terima kasih..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan